Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Επέστρεψε Ιρανός πυρηνικός επιστήμονας που ισχυρίζεται ότι απήχθη και βασανίστηκε από τη CIA

Με την επιστροφή του στην Τεχεράνη από τις ΗΠΑ, ο Ιρανός πυρηνικός επιστήμονας Shahram Amiri ισχυρίστηκε ότι είχε υποστεί βασανιστήρια ακραία ψυχική και σωματική στα χέρια των ΗΠΑ, ανακριτές, καθώς και ότι η ισραηλινή πράκτορες συμμετείχαν στις ανακρίσεις με τη CIA. "Ισραηλινοί παράγοντες ήταν παρόντες σε κάποια από τις συνόδους ανάκρισης μου και ήμουν απείλησε να δύναται να παραδώσει στο Ισραήλ αν μου αρνήθηκε να συνεργαστεί με τους Αμερικανούς", είπε Amiri «δημοσιογράφους Reuters».

Amiri επανέλαβε την προηγούμενη ισχυρισμούς του, ότι απήχθη ενώ σε ένα προσκύνημα πέρυσι σε Medina, Σαουδική Αραβία, και έφερε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ισχυρίστηκε ότι είχε τεθεί κάτω από έντονη πίεση κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών εκεί. «Ήμουν υπό τις πιο αντίξοες ψυχική και σωματική βασανιστήρια", δήλωσε στο διεθνές αεροδρόμιο της Τεχεράνης.

Το Ιράν έχει απεικόνισε την επιστροφή του Amiri ως πλήγμα για τις αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών, αλλά η Ουάσιγκτον αρνήθηκε ότι ο επιστήμονας είχε απαχθεί από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Amiri είπε ότι ήταν σε Medina, όταν τρεις άνδρες σε ένα φορτηγό που θέτουν ως συμπολίτες προσκυνητές του πρόσφερε μια βόλτα. "Όπως Κάθισα, ο άνθρωπος που στο πίσω μέρος που κατέχει ένα όπλο προς εμένα και μου είπε να σιωπήσω. Με πήγανε σε ένα μυστικό τόπο και ενίεται μένα, και όταν ξύπνησα είδα σε ένα τεράστιο αεροπλάνο" και μεταφέρθηκε στην Αμερική. Εκεί, πράκτορες της CIA "πιέζονται μου για να βοηθήσει με την προπαγάνδα τους εναντίον του Ιράν», είπε, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς του μέχρι τις ΗΠΑ, 10 εκατομμύρια δολάρια για να μιλήσει σε αμερικανικά μέσα ενημέρωσης και να ισχυρίζονται ότι έχουν τα έγγραφα σχετικά με ένα lap-top ενοχοποιητικών Ιράν. «Εγώ ο ίδιος υποσχέθηκε ότι δεν θα μιλήσω κατά της χώρας μου σε όλα," Amiri είπε στο κρατικό ιρανικό σταθμό «TV Press».

Αντ 'αυτού, είπε, προσπάθησε να string μαζί της CIA, αφήνοντας να εγκατασταθούν του στο Tucson, όπου άφησε να εννοηθεί ότι είχε σχέση με την ελευθερία εκεί, με την προϋπόθεση «να μην μιλάω για την απαγωγή μου και τι έγινε μετά." Αλλά μετά ανακάλυψαν ότι είχε γίνει το πρώτο βίντεο, τον Απρίλιο, «που μου μεταφέρθηκε από το Tucson στη Βιρτζίνια με τους φρουρούς γύρω μου και μέχρι αυτή τη στιγμή, έχω ελεγχθεί από τις ένοπλες πράκτορες. Βάζουν περισσότερο ψυχολογική πίεση σε μένα. Δήλωσαν εμένα θα με σκοτώσει. ... Οι απείλησε μου κάθε φορά. "

Η «Washington Post» ανέφερε ότι Amiri εργαζόταν για τη CIA για περισσότερο από ένα έτος. Είναι είπε ότι πληρώθηκε $ 5 εκατ. ευρώ από ένα μυστικό πρόγραμμα με στόχο την πρόκληση επιστήμονες και άλλοι με πληροφορίες σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν να αποστατήσουν. "Έχω κάποια έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν ότι δεν έχω ελεύθερο στις Ηνωμένες Πολιτείες και ήταν πάντα υπό τον έλεγχο των ενόπλων πρακτόρων των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών," δήλωσε στους δημοσιογράφους Amiri.


Εν τω μεταξύ, ιρανού υπουργού Εξωτερικών Μανουσέρ Μοτακί δήλωσε ότι οι συνομιλίες μεταξύ της χώρας του και των εξουσιών κόσμου σχετικά με ένα σχέδιο για την προμήθεια καυσίμων, για πυρηνικό αντιδραστήρα της Τεχεράνης θα πρέπει να ξεκινήσει γύρω στα τέλη Σεπτεμβρίου. Το Ιράν έχει δηλώσει ότι ήταν έτοιμη για διαπραγματεύσεις με τις πέντε βέτο-που κατέχουν τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ συν τη Γερμανία σχετικά με μια συμφωνία με τη μεσολάβηση της Τουρκίας και της Βραζιλίας, τον Μάιο. Πρότεινε την παροχή εμπλουτισμένου ουρανίου σε μορφή μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αντιδραστήρα ιατρική έρευνα-σε αντάλλαγμα για ένα μέρος της προσφοράς του Ιράν από το υλικό που έχει ακόμη να μετατραπούν σε καύσιμο. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή απορρίφθηκε ως ανεπαρκής από τις έξι δυνάμεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου